Home > Bahasa Inggeris, Kurikulum, Peristiwa > Program English In Camp.

Program English In Camp.

Oleh: Maizatul Farhana

Pada 7 April 2011 yang lalu, Persatuan Bahasa Inggeris telah mengadakan program ‘English In Camp’ di Kem Bestari, Kuala Rompin, Pahang. Program ini terbuka kepada semua pelajar tingkatan 1 hingga 5. Selepas pemilihan dibuat, seramai 80 orang pelajar yang terpilih telah dibawa ke kem tersebut dengan diiringi beberapa orang guru selama 3 hari 2 malam.

Para peserta berkumpul di dataran sekolah pada pukul 12.00 tengah hari sebelum bertolak pada pukul 1.00 petang tiba pada pukul 5 petang selepas empat jam perjalanan. Selepas mengemas barang, mereka ke pantai berdekatan untuk melakukan aktiviti bebas.

Kemudian, mereka dibenarkan berehat sebentar. Sebahagian pelajar perempuan tidur di dalam dorm yang disediakan kecuali 16 orang pelajar yang terpaksa tidur di dalam khemah di kawasan yang disediakan kerana kekurangan ruang di dalam dorm. Di samping itu, semua pelajar lelaki juga terpaksa tidur di dalam khemah di kawasan yang lain.

Pada hari kedua, para peserta dan guru melakukan senaman pagi di dataran berdekatan. Kemudian, semua pelajar dan guru telah bersarapan di dewan makan. Selepas itu, pertandingan mencipta lagu, moto, dan logo telah diadakan tepat jam 12 tengah hari. Seterusnya, mereka makan tengah hari bersama-sama dan dibenarkan melakukan aktiviti bebas. Aktiviti seterusnya pula dijalankan tepat jam 3 petang.

Pada hari Sabtu, 9 April 2011 merupakan hari terakhir para peserta di Kem Bestari, Kuala Rompin. Selepas bersarapan, bagi para peserta yang bermalam di khemah telah bergotong-royong mengemas khemah masing-masing dan bersedia untuk penyampaian hadiah. Tepat jam 10 pagi, para peserta bertolak pulang ke sekolah. Namun begiti, para peserta sempat singgah sebentar di Mersing untuk membeli keropok lekor untuk dijadikan buah tangan kepada ahli-ahli keluarga sebelum mereka meneruskan perjalanan. Para peserta tiba sekolah pada jam 2 petang dan mereka terus pulang ke rumah masing-masing.

  1. NAZIRATUN NAJIHAH NASIR
    July 18, 2011 at 9:17 am

    BEST BEST BEST…………….

  1. No trackbacks yet.

Leave a comment